obraz na płótnie
Maluję farbami olejnymi na najlepszym lnianym płótnie. Malarstwo to magia medium. Len, drewniane krosna, i najlepszej jakości farba olejna – to prawdziwy obraz na płótnie. To jest najlepsza droga żeby poczuć bezpośredni kontakt z twórcą.

Staram się przybliżać odbiorcy moje obrazy też w detalu. Często po wpisaniu hasła obraz na płótnie w Internecie widać tylko zdigitalizowane lico obrazu albo co gorsza wydruki. Nie wiemy jednak nic o samym płótnie. Warto zauważyć, że wiele obrazów powstaje na tańszej i gorszej jakościowo bawełnie. Najlepszym podłożem do malowania farbami olejnymi jest len. Lniane płótno idealnie spełnia rolę medium. Odpowiednio przeklejone i zagruntowane współpracuje z nałożonymi farbami olejnymi. Chodzi o to, żeby grunt nie tworzył bariery całkowicie oddzielające obraz od płótna. Równocześnie jednak farby nie mogą zbyt bezpośrednio łączyć się z płóciennym podobraziem, żeby płótno nie wypijało oleju z farb. W takich przypadkach, gdy grunt nie oddziela wystarczająco farb od podobrazia farby, którym płótno „wypiło” olej będą pękać. Widać nieraz taki efekt w muzeach (np. w Muzeum Narodowym w Warszawie ) na starszych obrazach, które były niewłaściwie zagruntowane.
Obraz olejny na lnianym płótnie
Ja maluję na ręcznie przygotowywanych podobraziach. Wykorzystuję tylko najlepsze lniane płótno. Co ważne maluję na płótnach o niezagruntowanych bogach.

Buduje to atmosferę blejtramu i prawdziwego malarskiego medium. Często obrazy malowane są na tzw. chińszczyźnie. Płótna masowo , maszynowo gruntowane i takie całe zagruntowane jak cerata obija się na krosnach. Tymczasem tajemnica „malarskiego” wyglądu obrazu to niezagruntowane boki, gdzie widać lniane płótno – bezpośredni nośnik malarskiego komunikatu. Niezagruntowane boki obrazu sprawiają że praca ma studyjny, artystyczny charakter.