Obraz żaglówki, interesujący kadr

Obraz olejny - żaglówka
Obraz żaglówki, czyli obraz Studium morza XXXII, 70 x 60 cm, olej na płótnie,  890 zł

Osoby zainteresowane zakupem obrazu w cenie 890 zł zapraszam do kontaktu: lianabieler@gmail.com

Malarstwo morza to nie tylko sam zbiornik wodny. Morze to atmosfera, to łodzie, mariny, plaże i mnóstwo innych elementów. W obrazie studium morza patrzymy na wąski kawałek świata. W ciasnym kadrze widzimy fragment żagla i niebo. Żagiel to gra bieli, błękitów i fioletów. Widać na nim słońce. Przeszycia żagla wyznaczają rytmy, które budują obraz. Mimo, że praca to obraz żaglówki, a właściwie jej fragmentu to ma w sobie coś z innego nurtu niż sztuka figuratywna. Trójkątny żagiel określa płaszczyzny koloru budując obraz któremu blisko do abstrakcji geometrycznej. Może nie wprost, ale widać tu pewne wpływy malarstwa Malewicza.

Obraz do salonu

Praca świetnie odnajduje się w jasnym, słonecznym salonie dlatego przedstawiam taki przykład na wizualizacji poniżej.

obraz do salonu – żaglówka

Chmury malowane delikatnym różem i fioletem – czyli leniwy obraz żaglówki

Obok geometrycznej płaszczyzny żagla na obrazie widać fioletowe chmury. Dlatego, że są tak różne od żagla to pomiędzy tymi dwoma elementami rodzi się napięcie, ciekawa gra. Chmury mają organiczny kształt, są tworem natury. Natomiast maszt i żagiel, jako dzieła ludzkiej ręki są proste, gładkie, oparte na liniach i figurach geometrycznych. Kłębiąca się chmura i górny odcinek żagla, to elementy które znajdują się ponad głową. Taka perspektywa skłania nas do pewnych wniosków. Może to być świadoma konstatacja, lub niewypowiedziane intuicyjne odczuwanie. Ale chodzi o to, że poprzez taki kadr odbiorca spogląda na świat z pozycji lezącej. Tak jakbyśmy leżeli na pokładzie żaglówki, gdzieś na słonecznym morzu Śródziemnym i spoglądali w niebo.

Stwarza to atmosferę marzeń, lenistwa, wakacji i relaksu. Na co dzień, biegnąc do pracy, załatwiając sprawy w urzędzie skarbowym nie spoglądamy na świat pod takim kątem. Z podobnym zabiegiem mamy do czynienia w obrazie Studium morza XXXI przedstawiającym palmy. Tam też spoglądamy na te rośliny z dołu, a płynąca po niebie chmura buduję atmosferę spoglądania w niebo.

Jak we wszystkich moich obrazach nie bez znaczenia pozostaje samo medium. Płótno, farby blejtram – wszystko najlepszej jakości. Nie chodzi tu tylko o wytrzymałość i aspekty techniczne ale też wizualne. Więcej o technice malowania i płótnie pisze w wątku obraz olejny.